בלוגרית צרכנות שהתעוורה בגיל 17 מבצעת טעימות מזון ללא השפעת מיתוג, אריזה ומראה.

עד כמה המראה והמיתוג של מוצרי מזון משפיעים עלינו כצרכנים? בלוגרית צרכנות חדשה בשם שביט חזן, שאיבדה את ראייתה בגיל 17, מבצעת טעימה עיוורת של מוצרים מול המצלמה, כדי לשקף חווית צרכן אמיתית המבוססת על טעם ותחושה ללא השפעה חיצונית של מיתוג, אריזה או צבעי מאכל.

בסרטונים ששביט מעלה לרשת היא מנסה לברר האם ללקויי ראיה יש אכן חוש טעם מחודד יותר, לדוגמה על ידי זיהוי סוגי קולה שונים. בסרטון נוסף היא מעמידה למבחן חטיפים בטעמי גריל, ברביקיו ובצל של חברה ותיקה מול מתחרה ישיר צעיר וזול יותר.

הבלוגרית שביט חזן. צילום באדיבות רוני חסיד – דוברות ויחסי ציבור

הפרויקט אינו ממומן על ידי גורמים מסחריים, הפקת הסרטים נעשית בהתנדבות על ידי משרד הפרסום In Your Face ששודך עם שביט בסיוע של המרכז לעיוור בישראל. הסרטונים מתפרסמים בעמוד הפייסבוק "טעימה עיוורת עם שביט" www.facebook.com/shavitblindtaste .

ברשת פועלים בלוגרים שצברו מאות מיליוני צפיות ומתפרנסים מטעימת מזון, אך התחום אינו מפותח עדיין בישראל. בלוג מוביל בתחום הוא Emmy Made in Japan המופעל על ידי בלוגרית הטועמת מזונות שנשלחים אליה מרחבי העולם וצברה יותר מ- 140 מיליון צפיות. המעוניינים לקבל דרכה חשיפה נאלצים להמתין בתור של 5 חודשים.