Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איתור דליפות באמצעות מצלמה תרמית – איך זה עובד? המדריך המלא

אם אתם סובלים מנזילות בקירות הבית, המדריך הבא הוא במיוחד בשבילכם:

נזילת מים היא אחד מסוגי הנזקים היותר "קשים לעיכול" שיכולים לקרות לנו בבית. אם לא מספיק שהיא גורמת לנזק חמור לקירות, היא גם נחשבת לאחת מהתקלות שיותר קשה לטפל בהן – שכן קשה מאוד להבין מאיפה הרטיבות מגיעה ולאילו נקודות בקיר המים כבר הספיקו לחלחל.
החדשות היותר טובות הן, שעולם האינסטלציה לא מפסיק להתקדם ולהתחדש – וכך בין מגוון החידושים שצצו בשנים האחרונות נכנס לשוק פתרון מתקדם ויעיל במיוחד: מצלמה תרמית לאיתור נזילות.

מהי מצלמה תרמית?

מצלמה תרמית היא מכשיר מיוחד לאיתור נזילות סמויות בתוך הקיר, או מתחת למרצפות.
המצלמה בנויה בטכנולוגיה חדשנית שמסוגלת לזהות הפרשי טמפרטורות בקיר – היא מייצרת תמונה תרמוגרפית של האזור שספג את הרטיבות, ובאמצעותה ניתן למפות מהו מקומה המדויק של הנזילה בקיר.

מהם יתרונות המצלמה התרמית?

המצלמה התרמית למעשה מסייעת לאינסטלטורים לבצע תהליך יעיל במיוחד של תיקון רטיבות בקיר, ללא צורך בשבירת קירות.
בעבר הרחוק של עולם האינסטלציה (וטרום תקופת המצלמות התרמיות), האינסטלטורים חוו אתגרים לא פשוטים בניסיונות לאיתור הנזילות – הדרך העיקרית לאיתור הייתה בשבירה מאסיבית של קירות, מה שבסופו של דבר הוביל לעלויות לא קטנות ולהארכה משמעותית של כל תהליך האיתור והתיקון.
הטכנולוגיה המתקדמת של המצלמות מהווה פתרון מהיר ונוח במיוחד לבעיות הנזילה – ההדמיה התרמית מאפשרת לאיסטלטורים לזהות במדויק את מקור הנזילה, ולבצע תיקון נקודתי.

איך עובד תהליך האיתור?

המצלמה פועלת על ישי שימוש בקרני אינפרא אדום רגישות לחום, כך שהן יכולות לזהות בקלות הפרשי טמפרטורה בנקודות ספציפיות בקיר.
במהלך הבדיקה האינסטלטור סורק את האזור עם המצלמה, והיא מייצרת עבורו תמונה בגוונים חמים/קרים – כלומר גוונים חזקים ואדומים שמציגים אזורים של מים חמים, וגוונים כחולים שמציגים אזורים של מים קרים. בשלב זה ובהתאם למפה התרמית שהקבלה – האינסטלטור ידע למפות באיזו נקודה בדיוק נמצאת הנזילה.

איזו מצלמה נחשבת ליעילה ביותר לזיהוי נזקי מים ולחות בקיר?

מצלמה תרמית טובה חייבת להיות בעלת רזולוציה גבוהה ורגישות תרמית רבה, בטכנולוגית NETD (Noise Equivalent Temperature Differenc), אשר מזהה הבדלי טמפרטורה קטנים.
במקרים של זיהוי נזקי לחות מומלץ להשתמש במצלמה בעלת רגישות תרמית נמוכה ככל הניתן – במקרה הזה מצלמה ברגישות ברמת 30mK תהיה יעילה יותר, ובמקרים של זיהוי הפרשי טמפרטורות גדולים (כלומר נזילות) – מצלמה ברגישות של 100mK תהיה יעילה יותר.
מאוד מומלץ גם להשתמש במצלמה בעלת יכולת להתאים באופן ידני את הטווח של התמונה התרמית. זיהוי לחות יהיה הרבה יותר יעיל במצלמות שניתן יהיה לכוונן ל-10-20מעלות צלזיוס, שכן מצלמות בעלות התכונה הנ"ל יוכלו לזהות במהירות הבדלי טמפרטורה זעירים.

Exit mobile version