Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הרב עמאר לקהל בספרייה הלאומית: "צריך להרבות אהבת חינם, אהבת השם ואהבת ישראל"

Summary

במסגרת פסטיבל הסרטים התיעודיים "דוקו.טקסט" של הספרייה הלאומית, בבכורה ירושלמית, הוקרן אמש בפסטיבל הסרט "הרב עובדיה יוסף: מלך הספרדים", המגולל את סיפור חייו של הרב הנערץ שהפך לאחת מהדמויות המשפיעות ביותר על הציבוריות הישראלית.

הרב שלמה עמאר, בספרייה הלאומית. צילום: חנה טייב

הרב שלמה משה עמאר, הרב הראשי לישראל לשעבר, נשא דברי ברכה, וקרא בקול לקהל הגדול שהתאסף אמש בספרייה הלאומית שבקרית הלאום בירושלים: "די עם השנאה שהחריבה את בתינו, ושרפה את היכלינו, ופיזרה אותנו בארבע פינות תבל. צריך להרבות אהבת חינם, אהבת השם, אהבת ישראל ואהבת תורתנו הקדושה. תודה רבה למארגנים ולקהל הקדוש", כך הרב עמאר אמש.

בתום הקרנתו של הסרט על הרב עובדיה יוסף, התקיימה שיחה עם יוצר הסרט עופר פנחסוב שלוותה בביצוע מוזיקלי של פיוט פרי עטו של הרב עובדיה יוסף, שיחה מרתקת עם עדינה בר שלום בתו על מעמדו של רב בישראל, וכן תצוגה של פריטים מאוספי הספרייה הנוגעים למפעלו ההלכתי הענף והחשוב.

ביתו של הרב עובדיה יוסף, הרבנית עדינה בר שלום. צילום: חנה טייב

עוד התארחו אמש בספרייה הלאומית הרבנית סימי אבוחצירא, אלמנתו של הבבא סאלי, ביחד עם נכדו של הבבא סאלי, הרב יעקב מנחם אדרעי ובני המשפחה, שקיבלו מאת הרבנית אורלי סימון, מנהלת אגף תהליכי ספרייה ויצחק גילה, מומחה לכתבי יד בספרייה הלאומית סיור אישי מרתק תוך התבוננות מרגשת ביותר בפריטי הארכיונים והתצלומים האצורים בספרייה הלאומית.

משפחת אבוחצירא בספרייה הלאומית. צילום: חנה טייב

במסגרת פסטיבל הסרטים התיעודיים בספרייה הלאומית, הוקרן גם הסרט "הצדיק האחרון: שושלת אבוחצירא" מאת עמנואל ברבי, המספר את סיפורה של משפחת אבוחצירא, שושלת אצולה רבנית יהודית-מרוקאית אשר מנהיגה קהילות יהודיות כבר מאתיים שנה. הסרט מביא את סיפורו הביוגרפי של ר׳ ישראל אבוחצירא, הבבא סאלי, מילדותו במרוקו ועד זקנתו בישראל, לצד סיפורו של אחיו הצעיר, ר' יצחק אבוחצירא, הבבא חאקי. בין המדבר של דרום מרוקו לבין הפריפריה הישראלית, בין גל העלייה הגדול לבין ישראל של ימינו, מציג הסרט גם את הפעילות הציבורית של הדור השני: רבי ברוך אבוחצירא ואהרון אבוחצירא, שנטלו את מושכות המנהיגות מאבותיהם ועיצבו את התרבות, החברה והפוליטיקה הישראלית.

Exit mobile version