Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

המסמכים שאתם צריכים עבור הוצאת דרכון פורטוגלי

בוודאי יצא לכם לקרוא את הידיעות באמצעי התקשורת אודות האפשרות להשגת דרכון פורטוגלי, אשר ממשלת פורטוגל מאפשרת לאנשים ברחבי העולם. כיצד תוכלו לנסות לקבל דרכון פורטוגלי?

קודם כל, עליכם למצוא מסמכים, תמונות ומגוון הוכחות אשר מאמתות את היותכם צאצאים של יהודי פורטוגל. זה ייתן לכם את הסיכוי לקבל את הדרכון הפורטוגלי. עוד אפשרויות להוכחות כדי להוכיח שאתם צאצאי יהודי פורטוגל זה להביא פסקי דין של הרבנים, כתובות המתועדות בכתב, תמונות למיניהם המוכיחות הקשר לצאצאי יהדות פורטוגל וכן מחקרים ועדויות היסטוריות המוכיחות שאתם חלק מהצאצאים של יהדות פורטוגל.

היות ועבר זמן רב, לעיתים קשה מאוד להוכיח הקשר של יהדות פורטוגל, אבל אנשים רבים לא מוותרים ומוכנים לנסות בכל מחיר, למצוא עדויות היסטוריות וכן תמונות ומסמכים, אשר יוכיחו שהם צאצאי יהדות פורטוגל הייחודית.

דרכון פורטוגלי: איך ניתן לקבל?

בשנת 2013 הממשלה בפורטוגל פרסמה הודעה לציבור שכל מי הוא שצאצא ליהודי פורטוגל, הוא יוכל לקבל אזרחות פורטוגלית ולמעשה לקבל דרכון פורטוגלי תקף.

זו הייתה בשורה משמחת עבור ישראלים רבים אשר חלומם היה להשיג אזרחות ודרכון פורטוגלי, כדי להיכנס באופן חופשי וללא וויזה למדינות מגוונות. על מנת לקבל את הדרכון יש להגיש את המסמכים הרלוונטיים אשר הממשלה מבקשת כדי לקבל את הדרכון הפורטוגלי המיוחל. זה תהליך שיכול לקחת זמן עד להנפקת כל המסמכים וכן לקבלת האישור לגביהם.

דגל פורטוגל. צילום: freepik

יש לקחת בחשבון שזה תהליך שלוקח זמן ובסופו של דבר, תלוי בהחלטה של ממשלת פורטוגל ולאישורה למסמכים הרלוונטיים. יש ישראלים רבים אשר מנסים להגיש את הבקשה אך לא כולם מצליחים, זה תהליך ארוך הדורש סבלנות רבה.

מה היתרונות של דרכון פורטוגלי

הדרכון הפורטוגלי הוא בעל יתרונות אטרקטיביים במיוחד למי שיזכה לקבל אותו. הדרכון הפורטוגלי מאפשר למי שמחזיק בו תנועה חופשית ברחבי אירופה, ללא צורך בוויזה כדי להיכנס לארצות הברית ולמדינות נוספות, ובכך מקל מאוד את תהליך הכניסה למדינות מגוונות באירופה.

דרכון פורטוגלי, בדומה לדרכונים של מדינות אירופאיות, יוכל להקל על הישראלים להיכנס למדינות מגוונות, אשר באמצעות דרכון ישראלי הם יתקשו להיכנס אליהם, ועל כן דרכון פורטוגלי מאפשר זאת ביתר קלות ובמהירות יחסית. עבור ישראלים רבים זה חלום שהם מקווים שיתגשם, אבל כאמור הדרך להשגת הדרכון הפורטוגלי היא לא קלה ודורשת הנפקת מסמכים רבים והוכחות למיניהם, אשר את חלקם קשה עד בלתי אפשרי להשיג, בשל הזמן הרב שעבר, וכן חלקם לא מתועדים היסטורית בתמונות או מסמכים רלוונטיים אחרים.

יחד עם זאת, ישראלים רבים לא ממהרים לוותר על החלום להשגת דרכון פורטוגלי, ורבים מהם מנסים כל דרך אפשרית למציאת מסמכים והוכחות להיותם צאצאי פורטוגל, כדי להשיג את הדרכון המיוחל ולכניסה חופשית למדינות אירופה.

Exit mobile version