Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חוזה שכירות- האם לחתום עליו לבד?

קרדיט - Canva

בעבר, רבים הסתפקו לפני כניסתם לדירה שכורה או לפני שהם משכירים דירה, לחתום על חוזה שכירות בעל נוסח סטנדרטי, כזה שניתן למצוא באינטרנט. במיוחד היום, כששוק השכירות כבר אינו כמו שהיה פעם, כאשר לא רק סטודנטים או זוגות צעירים חיים בדירה שכורה ולטווח קצר יחסית אלא גם משפחות ואנשים מבוגרים ומדובר גם על טווח ארוך יותר, חשוב שחוזה יהיה מנוסח היטב ומותאם לכל מקרה באופן אישי. לכן, מומלץ הן לשוכר והן למשכיר להתייעץ עם עורך דין חוזה שכירות. עורך דינו של המשכיר יסייע לו בניסוח חוזה שישמור על האינטרסים שלו. עורך דינו של השוכר יבדוק עבורו את החוזה, יוודא שהוא הוגן ובמקרה הצורך ידרוש להכניס סעיף כזה או אחר המגן על השוכר בצורה טובה יותר ממצבים כמו העלאת מחיר לא הגיונית או הוצאה מהדירה באופן שאינו הוגן.

חשיבות תפקידו של עורך דין מומחה לענייני חוזים

חוזים מלווים אותנו בתחומים שונים בחיים, בין אם בחיים הפרטיים ובין אם בפן העסקי. חוסר יציבות כלכלית הנובע מסיבות שונות כמו יוקר המחיה, עליה בריביות או מצב בטחוני לא יציב המשפיע על השוק גרמו לאנשים להבין שכל צעד שהם עושים צריך להיות מגובה גם מבחינה משפטית באמצעות חוזה. כך, אנשים העומדים לשכור דירה חותמים על חוזה בליווי עורך דין חוזה שכירות. כך עושים גם משכירי הדירות שפעמים רבות הדירה המושכרת מהווה עבורם מקור פרנסה משמעותי. כמובן שבכל הקשור לפן המסחרי לעורכי דין המתמחים בחוזים ישנו תפקיד חשוב. מנהלי חברה לא יתחילו עבודה עם ספק, שותף או משקיע מבלי לחתום לפני כן על חוזה מסודר וברור בליווי עורך דין המומחה בתחום.

מה שחשוב לדעת על ליטיגציה מסחרית ואזרחית

ליטיגציה מהווה חלק מתפקידיו של עורך הדין. עם זאת, לא כל עורך דין בהכרח מתמחה בליטיגציה. ליטיגציה משמעה התדיינות, מקצוע הטיעון או במילים פשוטות יותר: ייצוג בבית משפט. כאשר עורך דין מייצג לקוח בבית המשפט הוא צריך להיות בעל יכולת ורבלית מעולה, יכולת חשיבה מהירה ומוכנות להתמודד עם כל טענה אשר תוצג בפניו ואף להציג טיעונים משכנעים בפני השופט. יכולת מצוינת לעשות זאת תלויה גם בתכונות אופי וכישורים אך אלה אינם מספיקים. טיעונים חייבים להיות מבוססים על ידע עד לפרטי פרטים בחוקים הקשורים לנושא הנידון בבית המשפט, תוך היכרות של פסיקות המהוות תקדימים משפטיים בנושאים שלא מעוגנים עדיין בחוק. בתחומים חדשים יחסית כמו דיני אינטרנט להכרת תקדימים כאלה יש חשיבות רבה לייצוג טוב יותר ושכנוע בית המשפט.

עו"ד אוהד יעקב אלגרסי מתמחה בדיני חוזים ומקרקעין. הוא בעל ניסיון רב בליטיגציה אזרחית ומסחרית ומייצג את לקוחותיו בצורה הטובה ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version