Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לימודי הנדסאים: מה לומדים ואילו סוגי הנדסאים קיימים

הנדסאות היא בחירת מקצוע נפוצה ופופולרית במיוחד בישראל. הישראלים אוהבים להיכנס לתחומי הטכנולוגיה והתעשייה, לרכוש כלים טכניים ומעשיים, ולתכנן ולפתח את הדור החדש של טכנולוגיות, מבנים ומוצרים. על מנת להיות הנדסאי בארץ, עליך להשלים תואר הנדסאי במוסד לימודים מוכר, בדרך כלל במשך שתי שנות לימוד, ולאחריו לקבל את תעודת ההנדסאי מטעם מה"ט (המכון להכשרה בטכנולוגיה ומדע) ומשרד החינוך. באשר להמשך הדרך – זה תלוי רק בך, ובסוג התואר אליו נרשמת.

"הנדסאי" למעשה איננו מקצוע יחיד, אלא ענף שלם של מקצועות שבהם אפשר להתמקצע כבר משלב בחירת מוסד הלימודים אליו תירשם. ההבדלים הנדסאי מכונות, הנדסאי חשמל או אפילו הנדסאי כימיה – יכולים להיות גדולים ומשמעותיים ביותר, ולכן חשוב לדעת בדיוק מהו התחום אליו את או אתה מעוניינים להיכנס כבר בשלב הלימודים.

הנדסאי חשמל

לימודים הנדסאות החשמל הם מבוקשים ביותר, ובסיומם בוגרי התואר לרוב נחטפים במהרה לעבודה. ישנו ביקוש גבוה למקצוע מאחר ועולם החשמל והאנרגיה כל כך מרכזיים בחיינו: כמעט ואין מערכת או תחום בחיים שיכולים לתפקד בלי אספקה מתמדת ומהימנה של אנרגיה, וגם העניין בפתרונות אנרגיה ירוקים הוא נושא הולך ומתפתח שדורש חוקרים, מפתחים ומבקרים מתחום ההנדסה. במהלך הלימודים, הנדסאי חשמל ילמד את כל מה שחשוב לדעת על מערכות חשמל ביתיות או תעשייתיות על מנת להפוך להיות הסמכות המקצועית שמגשרת בין שלב התכנון לבין הביצוע בפועל.

הנדסאי מכונות

תפקודם השוטף של מכונות ומערכות בתעשייה תלוי לחלוטין בעבודתו של הנדסאי מכונות לאורך כל הדרך: החל מתכנון מפעלים ומערכות חדשים, דרך הקמתם וכל עבודת בקרת האיכות והתחזוקה. כמובן שפתרונות טכנולוגיים הם דבר שמתחדש ומתפתח כל הזמן, וגם על הכלים הטכניים החדשים האלה חייב להיות ממונה מישהו מבחינת פיתוח, התאמה ובקרה. הביקוש הרב למקצוע הנדסאי מכונות הביא לכך שהתחום מתחלק למגוון רחב במיוחד של תת התמחויות, כגון התמחות בתעשיית הרכב, בתכנון וייצור ממוחשב, מכטרוניקה, התמחות בחומרים פלסטיים ועוד.

הנדסאי כימיה

לא כולם מודעים לכך, אבל הנדסאות היא מקצוע מבוקש ונחוץ גם בתוך עולם המדע. הנדסאי כימיה, למשל, פועל בתוך עולם תעשיית התרופות או תעשיית המזון, מפעלי כימיקלים, תעשיית הברום והאשלג, ואף כחלק מצוות העובדים של בתי חולים. מדובר בלימודים רחבים ומגוונים במיוחד, הכוללים קורסים בנושאי פיזיקה, הנדסה כימית, מיקרוביולוגיה, מטבוליזם, פרמקולוגיה וכלל התחומים השייכים לעולם הכימיה (כימיה כללית, אנליטית, פיזיקלית ועוד). הלימודים של הנדסאי כימיה נחשבים לנרחבים במיוחד וכוללים גם קורסים מתחומים שכנים כמו הנדסה, מתמטיקה או ביולוגיה.

הנדסאי אדריכלות נוף

בוגרי מסלול זה עוסקים בפיתוח שטחי גן, עובדים בתחום איכות הסביבה או פועלים להתאמת צמחית טבעית ושתולה לסביבה. עבודתם מבוקשת לפרויקטים שמתבצעים לצד אדריכלי בניין ומהנדסי ערים.

Exit mobile version