Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מרכז גמילה מאלכוהול

עבור מי שמוצאים עצמם מכורים לחומר מסויים או להתנהגות כלשהי מוצעות כיום תוכניות טיפול רפואיות וטיפוליות במסגרת מרכזי גמילה. כך למשל מרכז גמילה מאלכוהול מציע תוכנית טיפול למי שמכורים לטיפה המרה. מדובר בהתמכרות שחשוב מאוד לטפל בה בהקדם האפשרי, אחרת המצב עלול להידרדר והאדם המכור ימצא עצמו במקומות לא רצויים. כמובן שאותו אדם צריך להגיע רצון לקחת חלק בתוכנית הטיפול, ולא ניתן לכפות על האדם להשתלב בתוכנית בניגוד לרצונו החופשי. יחד עם זאת חשוב להדגיש שהצוות המקצועי של מרכז הטיפול מחזיק בכלים וידע שמטרתם להעניק ביטחון ומוטיבציה אצל המטופל, ולכן הצעד הראשון שחשוב לעשות הוא ליצור קשר טלפוני עם מרכז הגמילה, ולקבל את כל המידע הראשוני הדרוש. בין אם אתם מכורים, או שאתם מכירים חבר קרוב או בן משפחה שזקוק לטיפול אל תהססו בשום מקרה לפנות. אתם יכולים למשל לפנות אל "ניקה נגמלים" בו מתקיימות תוכניות טיפול לגמילה מהתמכרויות וגם מאלכוהול.

קרדיט: CANVA

לבחור מרכז גמילה מאלכוהול

ברחבי ישראל ניתן למצוא מרכזי גמילה שונים הנבדלים זה מזה גם בשיטת הטיפול וגם בסוג המרכז. כך למשל יש מרכזי טיפול יומיים כאשר בסיום הטיפול חוזר המטופל אל ביתו וסביבתו הקרובה. לשיטת טיפול זו יש חסרונות מסוימים כאשר חסרון בולט הוא העובדה ששהות בסביבה המוכרת מביאה לא אחת שוב להידרדרות ומקשה על האדם להתגבר על הקשיים אותם הוא חווה ביומיום. ולכן ניתן גם לפנות אל מרכז גמילה מאלכוהול בו הטיפול מתבצע בתוך המרחב עצמו. המטופל ישן במקום ולמעשה שוהה בו לאורך התוכנית. מדובר בתוכנית טיפול משולבת צוות מקצועי השוהה במקום, ומגוון של שירותים ותשתיות היוצרים תחושת חמימות ובית מבחינה אישית וחברתית.

כמה זמן הטיפול נמשך?

אחת השאלות ששואלים במסגרת הבנת הדברים הינה כמה זמן נדרש לטיפול. כמובן שאין כאן נוסחה ולכל מטופל הקצב שלו אך ככלל ניתן לאמר שתוכנית טיפולית במסגרת מרכז גמילה מאלכוהול נמשכת כמה חודשים. קשה לדעת מראש כמה חודשים בדיוק והאם יידרש במהלך הטיפול להאריך או לקצר את הזמנים. כמובן שהדברים תלויים בשיתוף פעולה מצד המטופל ויישום של הדברים. "ניקה נגמלים" בעיר פ"ת מספק תוכניות טיפול בהתמכרות באלכוהול ובחומרים שונים, וגם בדפוסי התנהגות כמו למשל גמילה מהימורים. ניתן לפנות אל המקום בכל יום ושעה באמצעות שיחת טלפון 077-2202565 או דרך אתר האינטרנט.

Exit mobile version